Sofia Game Jam 2015

Sofia Game Jam 2015 (also known as „Три дена яли, пили, не спали и се веселили“) се проведе за втора поредна година в София. Тази година събитието беше в Зала 7 на НДК, където около стотина човека се събраха и три дни правиха игри.

Не успях да участвам, просто защото съботата беше работен ден (в който се отработваше 2-ри Януари… Но това е друга тема) и нямаше как да присъствам напълно на 48-те гейм-джемски часа. Затова пък успях да присъствам като доброволец и да помагам с каквото и на когото мога.

Петъкът започна силно, или поне частта, която успях да хвана – Презентациите на Will Whitehead и Andy Needham от Chillingo, както и презентацията на Brjann Sigurgeirsson от Image & Form. Уви, не всички изпаднаха в конкретиките, които очаквах, а по-скоро говореха за по-общи неща от индустрията, които съм сигурен са били полезни на поне част от присъстващите.

След презентациите имаше малка „опознавателна“/“социализираща“ част, която не схванах много, само видях някакви хора дето нещо се въртяха в кръг, пишеха си името с нос във въздуха и тем подобни (предполагам) айс брейкинг процедури (Не знам кое му е айс брейкващото хората около теб да те сметнат за олигофрен, но явно просто аз не го разбирам.)

Отвън в „chill“ зоната се бяха разположили както манджата и кафето, така и другата важна част, а именно спонсорите – Cayetano Gaming имаха някаква томбола с един PS4, аз докато се завъртя и беше приключила цялата олелия. Ubisoft Sofia имаха готин щанд, на който по време на трите дни (денонощно!) бяха оставили една конзола с Assassin’s Creed: Rogue, за което искрено им благодаря, и двата дни към 4-5 сутринта просто трябваше да си починем, та беше хубаво, че има какво да разцъкваме, различно от собствените си компютри. Haemimont Games дадоха на всеки желаещ да плейтест-не все още незавършеното им заглавие Victor Vran, което беше доста приятно, но и доста фрустриращо на моменти като изживяване, главно заради контрол схемата, но пичовете казаха, че го знаят тоя проблем. (Dungeon Crawler с чукове, мечове, пистолети, платформър елементи като секвенциално скачане по стени и сандъци с благинки) Crytek Black Sea показаха доста готин арт от Arena of Fate, както и раздаваха ТОНОВЕ (as in мелеони) постери с герои от играта. Chillingo раздаваха стикери (yay, stickers), както и с удоволствие говореха с „джамърите“ и даваха идеи и съвети.

Петъчната нощ беше доста тежка, много малко хора останаха в залата, защото повечето решиха да поспят вкъщи. Аз обаче реших да се потопя изцяло в амбианс-а и последва доста готина нощ, включваща дискусии за гейм-енджини, музика, квантова физика, че дори за политика. Поставих си за цел да фрийленсвам из отборите и да помагам на когото с каквото мога. Оказа се, че най-трудната част на отборите не е техническото изпълнение на самата игра, а идеята. Много от хората за първи път се сблъскваха с начина на мислене, при правенето на игра и се радвам, че се допитаха до мен и се надявам да съм им бил полезен. Някои от тях се усетиха и също ме привикаха за плей-тест, което се оказа ключова част – Винаги давайте на някой, който не е част от екипа ви, да пробва играта и да сподели искрено мнението си.

Съботата и неделята минаха невъобразимо бързо. Трудно може да се опише колко надъхваща е атмосферата и колко е готино да си в една зала с толкова талантливи хора. Също така единствено на гейм джем може да чуеш съвсем сериозно в дискусия изречение от типа на – „Абе, според теб т’ва добра текстура ли е за л*йно?“.

В крайна сметка всичко приключи толкова бързо, колкото и започна. Победители (избрани по демократичен способ) се оказаха (както им казвахме) „малките“, или пичовете с играта „Frustration“ (AFAIK), които направиха доста интерестен миш-маш от стилове, а и презентацията им беше що-годе адекватна.

Още веднъж благодарности на спонсорите, колегите доброволци, участниците и не на последно място на Вел и Роси, които с усмивка присъстваха нон-стоп на цялата тая олелия. Догодина пак.

П.П. Специален шаутаут за Коко, който посредством неспособността си да „кара кораб“ в Assassin’s Creed: Rogue ми докара болки в гърдите от смях.

Снимков материал: Shamelessly взет от фейсбук страницата на SGJ. Фотограф: Venelin Paskalev

Advertisements

2 thoughts on “Sofia Game Jam 2015

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s